ΓΕΩΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΝΙΑΒΗ 1ο

Δυο λόγια για τους κατοίκους της Βοιωτίας.
Από την πανάρχαια εποχή γύρω από τη λίμνη Κωπαΐδα υπάρχουν αποδείξεις αδιακόπτου παρουσίας του ανθρώπου, με πλήθος
εγκαταστάσεων, αλλού προσωρινών και αλλού μόνιμων. Ήσαν γεωργοί, ποιμένες και αλιείς. Σε σπήλαιο τηςΑλιάρτου εντοπίστηκαν ευρήματα αναγόμενα στο 12.000 π.Χ
Τα ευρήματα στο σπήλαιο τουΣαρακηνού, στο Ακραίφνιο, μας πηγαίνουν ακόμα πιο πίσω. Εδώ οι ανασκαφές έφεραν στο φως ευρήματα ηλικίας 40.000 ετών. Η κατοίκηση του σπηλαίου συνεχίζεται αδιάλειπτα μέχρι το 1600 π.Χ. και αποτελεί στην κυριολεξία, κατά το κ,. Σάμψων, που κάνει ανασκαφές στο σπήλαιο, μνημείο της
ανθρώπινης παρουσίας στον πλανήτη.
Σπήλαιο Σαρακινού

4.000 χρόνια πριν από σήμερα οι κάτοικοι της Βοιωτίας ήταν οι Έκτηνες, οι Ύαντες , οι Άονες, οι Τέμμικες και κάποια θρακικά φύλα και η χώρα λεγότανΑονία ή Ωγυγία, από το όνομα του μυθικού ηγεμόνα της Αττικής και Βοιωτίας, Ωγύγου.
Γιος του Ποσειδώνα και πατέρας της Αλαλκομενιας και της Αυλίδας που έδωσαν και τα ονόματά τους σε πόλεις της Βοιωτίας.
Στην εποχή τουΩγύγου, 25.000 χρόνια πριν από σήμερα, έγινε ένας από τους τρεις κατακλυσμούς της Ελληνικής Μυθολογίας που φέρει το όνομά του. Ο κατακλυσμός αυτός επηρέασε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο.
Στα μέσα της 2ης χιλιετιας έχουμε την εμφάνιση του γένους των Φοινίκων από την Ήπειρο με ηγέτη τον Κάδμο.
Εισέβαλαν στην νότια Αονία, στη σημερινή περιοχή των Θηβών. Μετά την επικράτηση του Κάδμου η περιοχή έλαβε το όνομαΚαδμηίς, η δε πόλη που ίδρυσε ο Κάδμος Καδμεία πόλις .
Την ίδια εποχή περίπου ένα άλλο γένος έρχεται από τη Θεσσαλία, υπό την ηγεσία του Ανδρέως. Εγκατεστάθηκαν στην βόρεια Αονία, στην περιοχή της Κωπαϊδας. Η επικράτεια ονομάστηκε Ανδρηίς και η πόλη που ιδρύθηκε Ανδρηίδα.
Έτσι βόρεια έχουμε την Ανδρηίδα και νότια την Καδμηίδα. Η Βοιωτία έμεινε έτσι χωρισμένη η τότε μέχρι το τέλος της Μυκηναϊκής περιόδου ώσπου η Ανδρηίδα υποτάχτηκε στους Καδμείους ολοκληρωτικά.
Όταν ήταν ηγεμόνας της Β. Βοιωτίας ο Ανδρεύς έφτασαν στην Κωπαΐδα διάφορα ελληνικά φύλα προερχόμενα από τη Θεσσαλία. Όπου εγκατασταθήκαν ίδρυσαν πόλεις στις οποίες έδωσαν τα ονόματα των οικιστών τους.
Η πρώτη φυλή που έφτασε ήταν των Αθαμάνων, υπό τονΑθάμαντα, γιο του Αίολου και εγγονός του
Έλληνα. Εγκαταστάθηκαν στην περιοχή του σημερινού Ακραιφνίου.
Η περιοχή ονομάστηκε Αθαμανικο πεδιο και η πολη που ιδρυθηκε Ακραιφία, προς τιμή του Ακραιφέα, του γιου του Απόλλωνα ή του γιου του Αθάμαντα ή ήταν κάποιο όνομα που κουβαλούσαν από τον τόπο καταγωγής του ή τέλος για να δείξουν ίσως την καθαρότητα της φυλής τους (ακραιφής = αμιγής- ακέραιος)

Αργότερα ακολούθησε η κάθοδος του Κορώνου, του Αλιάρτου του Άλμου -συγγενών του Αθάμαντα. Ίδρυσαν την Κορώνεια, την Αλίαρτο και τις Όλμωνες ή Άλμωνες.
Από το γένος του Άλμου θα γεννηθεί ο Μινύας και γιος του ήταν ο Ορχομενός.

Μετά από πολλές περιπλανήσεις οι Αθαμάντες θα εγκατασταθούν στην «περί το Λαφύστιον χώραν» – στην περιοχή της σημερινής Λιβαδειάς, με πρωτεύουσα την ομηρική Μίδεια.
Η Πρώτη σύζυγος του Αθάμαντα ήταν ηΝεφέλη ,θεά των νεφών, με την οποία απέκτησε τον Φρίξο και την Έλλη.
•Μετά το Θάνατό της παντρεύτηκε την Ινώ την κόρη του Κάδμου και της Αρμονίας.
• Απέκτησε δυο γιους το Λέαρχο και τον Μελικέρτη
Ινώ: εκπαιδεύτηκε στην ελικώνεια
σχολή με τις μούσες. Έδωσε ελευθερία
στις γυναίκες ώστε να ασχοληθούν με
το εμπόριο και την ανατροφή των
παιδιών τους, δίδαξε τον κυκλικό
χορό…

•Έφερε τις τρειςΧάριτες:Θάλεια – Αγλαΐα – Ευφροσύνη ως δασκάλες. Και αυτές είχαν εκπαιδευτεί από τις Μούσες.
•Το σχέδιο της Ινώ εναντίον του Φρίξου και της Έλλης

•Η Ινώ έδωσε εντολή στις γυναίκες της Αθαμαντίδας να βράσουν κρυφά το στάρι, να το στεγνώσουν στον ήλιο και όταν έρθει η ώρα της σποράς να το δώσουν στους άνδρες τους.
Εκείνη τη χρονιά δεν φύτρωσε το σιτάρι και έπεσε μεγάλη πείνα στην περιοχή

•Πίστευαν οι Αθαμάνες πως οι θεοί είχαν θυμώσει μαζί τους και τους τιμωρούσαν.
•Ο Αθάμας έστειλε στους Δελφούς αντιπροσώπους για να πάρουν χρησμό.
…..Η Ινώ εξαγόρασε τους αγγελιοφόρους
•Ο Φρίξος και η Έλλη
•Θυμωμένος ο Αθάμας καταλαμβάνεται από μανία και σκοτώνει το Λέαρχο. Η Ινώ κυνηγημένη με το Μελικέρτη αγκαλιά έπεσε στη θάλασσα του Κορινθιακού. Με τη βοήθεια της Αφρ ο δίτη ς η Ινώ μεταμορφώθηκε σε θαλάσσια θεά με το όνομα Λευκοθέα και τον Μελικέρτη τον έσωσε ένα δελφίνι και τον έβγαλε στην Κόρινθο όπου εκεί αναγνωρίστηκε από το Σίσυφο που ήταν αδελφός του πατέρα του.
Ο Σίσυφος για να ευχαριστήσει τον Ποσειδώνα για τη διάσωση του ανιψιού του καθιέρωσε προς τιμήν του τα
Ίσθμια, πανελλήνια γιορτή κάθε τρία χρόνια.

Η κάθοδος των Βοιωτών
Μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου οι Βοιωτοί της Θεσσαλίας, που κατοικούσαν στην πόλη Άρνη, κοντά στη σημερινή Καρδίτσα μετακινήθηκαν με τα κοπάδια τους προς νότο. Όπως έκανε παλιότερα και ο Αθάμας και πριν από αυτό ο Ανδρεύς.
Μετά από πολλές περιπλανήσεις έφτασαν στην περιοχή της Ακραιφίας όπου ίδρυσαν την πόλη Άρν η. Μετά από ένα κατακλυσμό της πόλης τους πήγαν στην περιοχή της σημερινής Χαιρώνειας όπου έκτισαν την καινούρια Άρνη. Σιγά σιγά κατέλαβαν τη χώρα των Μινύων πρώτα και ύστερα των Καδμείων και από τότε ονομάστηκε όλη η περιοχή Βοιωτία..
Για το όνομά της υπάρχουν δυο εκδοχές:
•1η. Πήρε το όνομά της από το Βοιωτό, που ήταν γιος του Ποσειδώνα και της Άρνης ..
•2η Ο Βοιωτός ήταν γιος της Μελανίππης– απ ό το γένος των Αθαμάνων- και του Ιτώνου.
Αυτός επειδή είχε μεγάλα αυτιά τον ονόμασαν Βοϊωτό δηλ. βοϊδαυτιά στη σημερινή μας διάλεκτο.
Είχε τους καλύτερους δασκάλους και για τη γεωμετρία που αγαπούσε πολύ είχε δάσκαλο από τη Λυδία.
Ο Βοϊωτός ήταν αυτός που χάραξε τα σύνορα της πατρίδας του επάνω σε δέρμα, δηλ. έφτιαξε το χάρτη του τόπου του και έδωσε το όνομά του, Βοιωτία.

•Ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ ΣΤΗ ΒΟΙΩΤΙΑ
•Η Λητώ διωγμένη από την Ήρα ζητούσε τόπο να γεννήσει. Πέρασε από πολλά μέρη και κατέληξε στο βουνό Πτώο.
•Όμως τρόμαξε όταν είδε ξαφνικά μπροστά της ένα αγριογούρουνο κι αναγκάστηκε να φύγει- επτοήθη – βουνό Πτώο

Πτώον όρος

•Πέρασε τη βόρεια ακρολιμνιά και στάθμευσε στην Τεγύρα, 2 χιλιόμετρα από τον Ορχομενο
•Στο λόφο Δήλο, που ήταν σαν μια μικρή χερσόνησο στην άλλοτε λίμνη Κωπαΐδα, ανάμεσα σε δυο πηγές , την Ε λαία και τη Φοίνικα είδε το φως για πρώτη φορά ο Απόλλωνας ο Τεγυραίος.
•Εδώ ιδρύθηκε και το πρώτο του μαντείο.
•Σήμερα μερικοί ογκόλιθοι δείχνουν τα θεμέλια των πανάρχαιων κτισμάτων του.
•Σήμερα η Τεγύρα για τους περισσότερους κατοίκους της περιοχής είναι εντελώς άγνωστη.

Τεγύρα
•Ο μύθος της Τιλφούσας πηγής και του Θεού Απόλλωνμα.
ΤΕΛΦΟΥΣΙΟΝ ΟΡΟΣ Ή ΤΙΛΦΟΥΣΙΟΝ – ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΒΟΥΝΟ ΠΕΤΡΑ

 

 

 

 

ΔΙΠΛΑ ΣΤΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ

ΙΕΡΟ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ

 

 

Ο,ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΣΤΟ ΤΕΛΦΟΥΣΙΟΝ ΟΡΟΣ
ΛΙΓΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΜΑΡΤΥΡΟΥΝ ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ
>Ναός και Μαντείο του Πτώου Απόλλωνα Διαστάσεις:24,72 χ11,65-7ος αι, π.Χ. Στην αρχή ήταν ξύλινος με επένδυση πηλού
και στη συνέχεια οι τοίχοι αντικαθιστάθηκαν από πώρινους λίθους- 550-500π.Χ.

Το σπήλαιο

•Το Σπήλαιο –μαντείο ήταν μια θολωτή κατασκευή σε βάθος 5-6 μέτρα. Βρισκόταν νότια του ναού και πολύ κοντά του. Με πήλινο αγωγό έφερναν στο σπήλαιο το αγιασμένο νερό το οποίο έτρεχε από την οροφή του από ένα μεταλλικό αγωγό. Ο Προφήτης και ο Μάντης «εμαντεύονταν» πίνοντας με απόκρυφη μυσταγωγική τελετουργία το αγιασμένο νερό. Το μαντείο αυτό χαρακτηριζόταν
πολύφωνο και αψευδές

•Ναός της Προναίας Αθηνάς – αντιγραφή του ναού της Προναίας Αθηνάς των ελφών.4,30Χ6,70
•Εγκαταστάσεις για θεωρούς
•Οικοδομήματα για τους ιερείς και τους δημόσιους λειτουργούς.
•Λουτρά
•Θόλος- οικοδόμημα αγνώστου αποστολή
•Ανατολικά του ναού ήταν το Θέατρο όπου κάθε 5 χρόνια ετελούντο τα Πτώια – αγωνίσματα πνευματικού ενδιαφέροντος. Τελούνταν τα αθλήματα του Σαλπιστή, Κήρυκος, Ραψωδού, Ποιητή Επών και του Κιθαρωδού.
•Ο νικητής βραβευόταν με ένα στεφάνι μπροστά στη Θυμέλη – βωμό.
•Αναβίωση των Πτώιων το Σεπτέμβρη
•Το κάλεσμα γίνεται με κρασί και στάρι



1 comment for “ΓΕΩΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΝΙΑΒΗ 1ο

  1. giorgos protakis
    8 Απριλίου 2015 at 09:58

    Σε υπέρ ευχαριστούμε για την -σε βάθος- ανίχνευση της πραγματικής Ελληνικής Ιστορίας,.. (και ιδιαίτερα της Βοιωτίας ) που τόσο πολύ έχει κακοποιηθεί από ανθέλληνες, ώστε να διαιωνίζεται η άγνοιά μας, και να μη γνωρίζουμε,της ρίζες μας,και από που προερχόμαστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.